
Zaujímavé je, že teraz existujú dve verzie hry, čo je odlišné od obvyklej PTU (Public Test Universe) procedúry. Toto umožní hráčom, aby ich pokrok prešiel do živého hrania z vetvy 4.0 bez plánovaných resetov. Hoci sa zatiaľ neplánuje žiaden dátum vydania, vývoj hry už vstupuje do svojho druhého desaťročia.
Na konci listu sa Roberts poďakoval všetkým podporovateľom: „Star Citizen a Squadron 42 sú dve hry, ktoré by nikdy neboli schválené žiadnym z veľkých vydavateľov.“ Tento výrok však neberie do úvahy, že problém s funkciami prišiel až s hromadami peňazí a že pôvodná crowdfundingová kampaň z roku 2012 pre Star Citizen bola pre priame strieľačku vo vesmíre, ktorú malo trvať len niekoľko rokov vývoja.
V súvislosti s touto novou snahou o vyváženie stability a testovanie nových funkcií, Chris Roberts uviedol:
“Mnohí z vás zdieľali podobné pocity – a plne sa zhodujeme, že ak by aktuálna hra, ako je dnes, bežala plynule s menším počtom prekážok a chýb, poskytla by bezkonkurenčný zážitok. V priebehu rokov sme experimentovali s rôznymi prístupmi na zlepšenie kvality života (QoL) a riešenie technického dlhu. Avšak neustálym problémom bolo vyváženie týchto snáh s predstavovaním nových funkcií a technológie.
Príliš často testovanie nových funkcií v rámci toho istého toku obsahu viedlo k nežiaducim vedľajším efektom – vytváraniu nestability, Zhoršovaniu výkonu a ovplyvňovaniu celkového herného zážitku. V niektorých prípadoch nové funkcie, ktoré ešte neboli úplne zrelé, oneskorili vydanie obsahu alebo spôsobily blokované, ktoré zasahovali do nášho pokroku. To nás povzbudilo, aby sme prehodnotili náš prístup k uvedeniu funkcií a obsahu, so zameraním na kroky, ktoré môžeme podniknúť, aby sme hru dostali do lepšieho stavu, pričom budeme udržiavať stabilný prísun.”