Skip to main content
Nezaradené

Star Citizen sa zameriava na hrateľnosť: Novinky z vývoja Alpha 4.0

Napísal 12. januára 2025No Comments
V najnovšom listu od predsedu na stránke Roberts Space Industries, Chris „The Chairman“ Roberts oznámil, že rok 2025 prinesie „Zameranie na hrateľnosť.“ Tento list obsahuje najnovšie informácie o Star Citizen a Squadron 42, a to najmä o vydaní Alpha 4.0 Preview, ktoré zavádza cestovanie cez Jump Point a server meshing. Tieto nové funkcie sú rezultátom náznaku z roku 2019, pričom sa naznačuje, že pandémia COVID-19 prispela k predlženiu procesu vývoja.

Zaujímavé je, že teraz existujú dve verzie hry, čo je odlišné od obvyklej PTU (Public Test Universe) procedúry. Toto umožní hráčom, aby ich pokrok prešiel do živého hrania z vetvy 4.0 bez plánovaných resetov. Hoci sa zatiaľ neplánuje žiaden dátum vydania, vývoj hry už vstupuje do svojho druhého desaťročia.

Na konci listu sa Roberts poďakoval všetkým podporovateľom: „Star Citizen a Squadron 42 sú dve hry, ktoré by nikdy neboli schválené žiadnym z veľkých vydavateľov.“ Tento výrok však neberie do úvahy, že problém s funkciami prišiel až s hromadami peňazí a že pôvodná crowdfundingová kampaň z roku 2012 pre Star Citizen bola pre priame strieľačku vo vesmíre, ktorú malo trvať len niekoľko rokov vývoja.

V súvislosti s touto novou snahou o vyváženie stability a testovanie nových funkcií, Chris Roberts uviedol:

“Mnohí z vás zdieľali podobné pocity – a plne sa zhodujeme, že ak by aktuálna hra, ako je dnes, bežala plynule s menším počtom prekážok a chýb, poskytla by bezkonkurenčný zážitok. V priebehu rokov sme experimentovali s rôznymi prístupmi na zlepšenie kvality života (QoL) a riešenie technického dlhu. Avšak neustálym problémom bolo vyváženie týchto snáh s predstavovaním nových funkcií a technológie.

Príliš často testovanie nových funkcií v rámci toho istého toku obsahu viedlo k nežiaducim vedľajším efektom – vytváraniu nestability, Zhoršovaniu výkonu a ovplyvňovaniu celkového herného zážitku. V niektorých prípadoch nové funkcie, ktoré ešte neboli úplne zrelé, oneskorili vydanie obsahu alebo spôsobily blokované, ktoré zasahovali do nášho pokroku. To nás povzbudilo, aby sme prehodnotili náš prístup k uvedeniu funkcií a obsahu, so zameraním na kroky, ktoré môžeme podniknúť, aby sme hru dostali do lepšieho stavu, pričom budeme udržiavať stabilný prísun.”

hater

Volám sa Imrich a som nadšenec do technológií a hier. Už niekoľko rokov sa venujem písaniu blogov a článkov o najnovších technologických trendoch, inováciách a herných zážitkoch.