
Roberts uvádza, že dve verzie hry sú teraz aktívne, čo odkláňa od bežného PTU procesu a umožňuje hráčom preniesť svoj pokrok do živého prostredia z vetvy 4.0 bez plánovaných vymazaní. Hoci sa zatiaľ neobjavil žiadny termín pre oficiálne vydanie, vývoj stále pokračuje už viac ako desať rokov. V závere príspevku autor vyzdvihuje podporovateľov: „Star Citizen a Squadron 42 sú dve hry, ktoré by nikdy neboli schválené žiadnym z veľkých vydavateľov.“ Tento komentár však ignoruje, že problém s preplnením funkcií sa začal rozvíjať až s príchodom vecí na financovanie a pôvodná kampaň na crowdfunding v roku 2012 pre Star Citizen bola o jednoduchom vesmírnom strelcovi, ktorého vývoj mal trvať niekoľko rokov.
Roberts sa vo svojom vyhlásení sústredil aj na potrebu vyrovnávať stabilitu hry so zavádzaním nových funkcií:
Mnoho z vás vyjadrilo pocit – a my s ním plne súhlasíme – že ak by súčasná hra, tak ako ju poznáme dnes, bežala hladko s menším množstvom prekážok a chýb, ponúkala by bezkonkurenčný zážitok. V priebehu rokov sme experimentovali s rôznymi prístupmi na zlepšenie kvality života (QoL) a riešenie technologického dlhu. Avšak pretrvávajúcou výzvou bolo vyváženie týchto snáh v rámci zavádzania nových funkcií a technológií.
Príliš často sa testovanie nových funkcií vykonávalo v rovnakom procese ako obsah, čo viedlo k nepredvídaným vedľajším účinkom – vytváraniu nestability, zhoršovaniu výkonu a ovplyvneniu celkového hrania. V niektorých prípadoch nové funkcie, ktoré nie sú plne dospelé, spôsobili oneskorenia vo vydávaní obsahu alebo „blokátory“, ktoré ovplyvnili náš pokrok. To nás prinútilo prehodnotiť náš prístup k zavádzaniu funkcií a obsahu, pričom sa zameriavame na kroky, ktoré môžeme podniknúť na zlepšenie stavu hry pri zachovaní kontinuálneho dodávania.