Skip to main content
Herné tipy a návody

Myšlienky Johna Carmacka o AI v hernom vývoji

Napísal 9. apríla 2025No Comments

A príspevok na X od Johna Carmacka obsahuje myšlienky bývalého spoluzakladateľa a technického riaditeľa id Software ohľadom
demonštrácie AI technológie Quake II na webovej stránke Microsoft Copilot z
pred pár dňami. Jeho slová sa zdajú byť obzvlášť relevantné, pretože nie je len významným priekopníkom vo vývoji videohier, ale bol aj vedúcim programátorom pôvodného ručne vytvoreného Quake II.
Časť jeho vyjadrenia je reakciou na kritiku konkrétne o demonštrácii, no on sa krok späť, aby ponúkol svoj pohľad na vzostup AI vo vývoji hier:

Myslím, že nerozumiete tomu, čo táto technológia demonštrácie vlastne je, ale zapojím sa do toho, čo si myslím, že je váš problém — AI nástroje trivializujúce zručnosti programátorov, umelcov a dizajnérov.

Moje prvé hry zahŕňali ručné zostavovanie strojového kódu a premenenie postáv z grafického papiera na hexadecimálne číslice. Pokrok v softvéri učinil túto prácu tak irelevantnou, ako údržbu vozíkových kolies.

Výroba silných nástrojov je kľúčová pre celý pokrok v počítačoch.

Herné enginy radikálne rozšírili okruh ľudí zapojených do vývoja hier, aj keď znížili význam mnohých mojich obľúbených systémových inžinierstiev.

AI nástroje umožnia najlepším dosiahnuť ešte väčšie výšky, zatiaľ čo umožnia menším tímom dosiahnuť viac a priniesť niektoré úplne nové demografické skupiny tvorcov.

Áno, dostaneme sa do sveta, kde môžete z promptu získať interaktívnu hru (alebo román, alebo film), ale stále budú existovať oveľa lepšie exempláre tohto média, ktoré budú vytvorené oddanými tímami vášnivých vývojárov.

Svet bude obrovsky bohatší pokiaľ ide o obsah dostupný za akúkoľvek danú cenu.

Bude viac alebo menej pracovných miest pre herných vývojárov? To je otvorená otázka. Môže to ísť smerom poľnohospodárstva, kde technológie šetriace prácu umožnia iba malému zlomku predchádzajúcej pracovnej sily uspokojiť všetkých, alebo to môže byť ako sociálne médiá, kde kreatívne podnikanie prosperovalo na mnohých rôznych úrovniach.
Napriek tomu, „nepoužívajte silné nástroje, pretože berú prácu ľuďom“ nie je víťazná stratégia.

hater

Volám sa Imrich a som nadšenec do technológií a hier. Už niekoľko rokov sa venujem písaniu blogov a článkov o najnovších technologických trendoch, inováciách a herných zážitkoch.