
Spoločnosť Amazon oznámila zrušenie populárnej funkcie „vyskúšať pred nákupom“ pre zákazníkov, ktorí nakupujú oblečenie. Táto služba, ktorá umožnila používateľom objednať si oblečenie, vyskúšať si ho a zaplatiť len za to, čo si nechajú, bude ukončená na konci tohto mesiaca. Tento krok vyvoláva otázky o budúcnosti online nakupovania a o tom, ako sa zákazníci prispôsobia novej realite.
Funkcia bola zavedená s cieľom znížiť množstvo vrátených položiek a zlepšiť zákaznícku skúsenosť. Avšak so stále sa meniacou krajinou e-commerce Amazon tvrdí, že sa rozhodla tento krok podniknúť z obchodných dôvodov. Očakáva sa, že to ovplyvní veľa zákazníkov, ktorí sa spoliehali na túto pohodlnú možnosť nákupu.
Tento krok nekončí len pri zmene v Amazonových službách; môže tiež vplývať na konkurenciu a spôsob, akým iné online obchody riešia skúšanie oblečenia. S prechodom na technológie a umelú inteligenciu by sa mohlo objaviť mnoho nových možností, ako zabezpečiť, aby boli zákazníci spokojní s ich online nákupmi.
Začiatkom tohto roka získal Amazon od svojich konkurentov z oblasti módy cenných používateľských skúseností, a tak bude zaujímavé sledovať, ako sa vyvinie trh s oblečením v nasledujúcich mesiacoch.